antifraud   У підрозділі Приватбанку по боротьбі з шахрайством розповіли про те, що фахівцям з безпеки вдалося розробити і впровадити комплекс захисту, який мінімізує можливість обману клієнтів банку. Зокрема, тільки в лютому 2017 року банку вдалося таким чином запобігти 4,5 тис. сумнівних операцій і повернути клієнтам 24,3 млн грн. А за минулий рік в електронних сервісах банку - Приват24 (веб і мобільна версії), SMS- банкінг - за допомогою правил відкладеного платежу було викрито 99% шахрайських операцій.

"Система працює чітко і просто. Якщо клієнт переводить гроші "сумнівному" адресатові, комп'ютерна система визначає нетиповість такого платежу. Операція призупиняється. При необхідності фахівці банку уточнюють у посилача актуальність переказу або оплати, дають час для деталізації інформації і ухвалення остаточного рішення.

При виявленні спроб шахрайських дій або відміні оплати, гроші повертаються на рахунок посилача" - розповів керівник напряму внутрішнього контролю і fraud- менеджменту ГО Приватбанку Олександр Соколовський.

Нагадаємо, що банківське шахрайство - один з найскладніших видів злочинів. Навіть після виявлення зловмисників довести їх вину в суді буває дуже складно, оскільки жертви, як правило, самостійно і добровільно перераховують великі суми шахраям або дають їм доступ до своїх рахунків.

"Можна навести декілька прикладів. Одна наша клієнтка знайшла в Інтернеті постачальника палива і без особливих роздумів перерахувала йому 80 тис. грн Інший клієнт двома платежами відправив майже 150 тис. грн, але товару так і не дочекався. Якби подібні операції були системними, то гроші на рахунок одержувача поступили практично миттєво. В даному випадку платежі були заблоковані і після додаткової перевірки повернені посилачам. З'ясувалося, що одержувачі не займалися торгівлею, а намагалися обдурити наших клієнтів".

- повідав Олександр Соколовський.

Відмітимо, що комп'ютерні антифрод-системы автоматично визначають нехарактерні або підозрілі фінансові операції і у разі небезпеки блокують моментальний переказ грошей одержувачеві. Як правило, система антифрода складається із стандартних і унікальних правил, фільтрів і списків, по яких і перевіряється кожна транзакція.

Джерело: Приватбанк